Gezond ontbijt

Hoi Allemaal,

Vandaag wil ik één van mijn ontbijtjes met jullie delen. Ik hou van afwisseling in mijn leven en dit geldt ook zeker voor mijn ontbijt. Ik zorg er altijd voor dat ik elke dag de tijd neem om te ontbijten (daarom sta ik ook super vroeg op) en dat ik niet dagelijks hetzelfde ontbijt eet. Op deze manier blijft het ontbijt lekker en raakt je lichaam niet gewend aan hetzelfde voedsel. Zo eet ik de ene dag cornflakes met melk of yoghurt en de andere dag muesli met melk of yoghurt. Ik vind het altijd lekker om nog iets aan de muesli toe te voegen zoals honing of fruit.

ontbijtcompleet[1]

Mijn ontbijt van vandaag bestaat uit de volgende ingrediënten:
– 2 handjes muesli
– 1 handje lijnzaad (te koop bij o.a. de natuurvoedingswinkels)
–  half handje gedroogde goji bessen (te koop bij o.a. de natuurvoedingswinkels)
– 150 ml melk
– 1 handje gemengde noten
– 1 sinaasappel
ontbijtingre[1]

De muesli heb ik in een klein kommetje gemengd met de lijnzaad, de goji bessen en de melk. De nootjes heb ik op een bord naast mijn kommetje met muesli gelegd net zoals de sinaasappel. Deze eet ik nadat ik de muesli op heb.

ontbijtmixmelk[1]

Dit ontbijt geeft mij genoeg energie om mijn dag lekker op te starten en zorgt ervoor dat ik op een rustige en lekkere manier wakker wordt.

Nemen jullie ook de tijd om te ontbijten? en zo ja, wat eet jij graag als ontbijt?

xxxsylvana

Geef een reactie

