Strak in je bikiniplan: dag 4

Hoe ging de eerste keer hardlopen bij jullie? Ik vind het best pittig maar ook erg lekker om te doen.

Omdat we bij dit plan 6 dagen per week sporten en weer cardio en kracht combineren is het vandaag dus weer tijd voor een kracht training. Op de tweede dag hebben we ons bovenlichaam getraind dus is het nu tijd om ons onderlichaam te trainen. Bij elke kracht training trainen we wel onze buik omdat die vaak het moeilijkste is om weg te trainen.

We beginnen met het losmaken van de nek. Knik een paar keer rustig ja en daarna een paar keer rustig nee. Vervolgens probeer je je oor op je schouder te leggen (beide kanten om en om). Daarna laat je je hoofd rollen. Rol dan met je schouders naar achteren en nat voren om om deze een beetje los te maken.

Pak nu je matje en ga op je rug liggen. Doe 30 crunches gevolgd door 25 crossover crunches en dan weer 20 crunches.

Ga dan op de bank of op een stoel zitten en strek eerst je rechter been en laat deze weer zakken. Doe dit in 3 sets van 10 stuks. Doe dit ook met je linkerbeen.

Vervolgens strek je je rechterbeen en til je deze zo hoog mogelijk op. Doe ook deze bewegen in 3 sets van 10 stuks en natuurlijk ook weet met je linkerbeen.

Daarna ga je staan en pak je een rugleuning van een stoel vast. Zwaai nu je rechterbeen 30 keer opzij. Doe dit ook met je linkerbeen. Vervolgens zwaai je je been 30 keer naar achteren.

Daarna doen we 15 squats. Strek vervolgens je benen als wijze van een cooling down. Dat was de workout voor vandaag.

Voelen jullie je benen ook branden?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s